000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
03469nam a22003377a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
OSt |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20221201145044.0 |
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA |
Campo de control de longitud fija |
190411b2014 xxu||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN) |
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) |
9781625276261 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador de origen |
Unicoc |
Lengua de catalogación |
spa |
Centro que cataloga |
Bogotá (Dr. David Ordóñez Rueda) - Campus Norte |
Centro modificador |
Bogotá (Dr. David Ordóñez Rueda) - Campus Norte |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de clasificación |
658.00711 |
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Teaching with cases |
Subtitulo o Resto del título |
: a practical guide. |
Mención de responsabilidad etc. |
/ Espen Andersen, Bill Schiano. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT) |
Lugar de publicación distribución etc. |
Boston, Massachusetts : |
Nombre del editor distribuidor etc. |
Harvard Business School Publishing, |
Fecha de publicación distribución etc. |
2014. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
x, 294 pág. : |
Otras características físicas |
ilustraciones ; |
Dimensiones |
24 cm |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA; ETC. |
Nota de bibliografía etc. |
Incluye referencias bibliográficas e índice. |
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Título |
1. Introduction: Why you should read this book. |
-- |
2. Fundations: preparing for the course. |
-- |
3. Flow during the class session. |
-- |
4. Feedback: assignments, grading, and guidance. |
-- |
5. Managing classroom issues. |
-- |
6. Quantitative and technical material. |
-- |
7. Adjusting for languaje and culture. |
-- |
8. Preparing for the next time. |
-- |
9. Fostering case teaching at the school level. |
-- |
10 Technologies for case teaching. |
520 ## - NOTA DE SUMARIO; ETC. |
Sumario etc. |
This book got its start when Espen sat down to explain how to do case teaching to his colleagues at BI Norwegian Business School in Oslo. Faculty at BI, as at most business schools, use case teaching sporadically, at their own initiative. Espen loves case teaching, uses it for most of his classes, and would like to see more of it, so he set out to write a short and punchy “Top Ten Tip List for Case Teachers.” Before he knew it, the document had expanded to ten pages, then to twenty, and eventually to an eighty-page print-on-demand book in Norwegian. Bill teaches in the United States, at Bentley University in Waltham, Massachusetts, and, like Espen, is a proponent of cases and discussion-based teaching. We have known each other since our doctoral student days and even taught courses together via videoconferencing across the Atlantic. When Espen spent sabbatical time at Bentley in 2009, the little Norwegian case teaching book became a subject for discussion. Bill liked it but had lots of suggestions (Bill always has lots of suggestions), and the idea of writing a real book on the practice of case teaching was born. And here is the result: approximately 90,000 words of practical advice on how to do case teaching in—and this is a key point—a setting where case teaching is not the norm. We intend the book to be easy reading, with a relentless focus on the practical. We do not expect you to absorb and implement all of the ideas at once—and while we certainly encourage reading the book chapter by chapter, we hope you will find it useful as a reference when specific issues come up and as a periodic refresher. Each chapter can be read independently and is divided into subsections to facilitate searching |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Institución que aplica el campo |
Unicoc |
546 ## - NOTA DE LENGUA |
Nota de lengua |
Inglés |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
7226 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Administración |
Subdivisión de materia general |
Enseñanza |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
7227 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Método de casos. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
7228 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Enseñanza comercial. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
7229 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Formación profesional de administradores de empresas. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA - TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
7230 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Estudio de casos. |
658 #0 - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - OBJETIVO CURRICULAR |
9 (RLIN) |
8382 |
Programa Académico |
Programa de Administración de Empresas |
658 #0 - TÉRMINO DE INDIZACIÓN - OBJETIVO CURRICULAR |
9 (RLIN) |
8314 |
Programa Académico |
Programa de Negocios Internacionales |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
9 (RLIN) |
7231 |
Nombre de persona |
Andersen, Espen |
Término indicativo de función |
autor |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE PERSONA |
9 (RLIN) |
7232 |
Nombre de persona |
Schiano, Bill |
Término indicativo de función |
autor |
856 ## - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS |
Identificador Uniforme del Recurso (URI) |
https://unicoceduco-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/direccionbiblioteca_unicoc_edu_co/EaAvZvlFZf5JqDSAchBmcGYBGY2mf0k8DEsKvKpl1frmwg?e=smkb7L |
Texto del enlace |
Acceso online exclusivo para comunidad Unicoc. |
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA) |
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías |
|
Koha [por defecto] tipo de item |
Libro |